»
به روز شده در : شنبه ، 15 بهمن 1390 ساعت 14:11

صفحه نخست تماس با ما آرشیو ارسال خبر جستجو پیوند ها RSS
کد خبر : 3469
تاریح انتشار : یک شنبه 2 خرداد 1389 - 03:03:50
تعداد بازدید : 782
 
  ارسال به بالاترین  ارسال به دنباله داغ کن - کلوب دات کام چاپ این صفحه

نقش موثر شير سويا در درمان پوكي استخوان
وي گفت: اين تحقيقات در پژوهشگاه زنان دانشگاه الزهرا به اتمام رسيده و نتيجه آن روي انسان به‌صورت كامل مشاهده شده است كه تركيبات شير سويا توانسته اين علائم را كنترل و درمان كند.

فارس، تحقيقات يك محقق ايراني نشان مي‌دهد كه شير سويا در درمان پوكي استخوان در دراز مدت نقش مؤثري مي‌تواند داشته باشد.

عليرضا احمدي، عضو انجمن ژنتيك ايران در گفت‌و‌گو با خبرنگار علمي خبرگزاري فارس گفت: شير سويا حاوي تركيبات ايزوفلاويني است كه اين تركيبات مي‌توانند به عنوان هورمون‌هاي جنسي عمل كنند.

وي افزود: در خانم‌ها با نزديك شدن به سن 50 تا 60 سالگي علائم يائسگي با كم شدن هورمون‌هاي جنسي از قبيل استروژن و پروژسترون ظاهر مي‌شود كه به دنبال آن عوارضي مانند پوكي استخوان، افسردگي و گرگرفتگي ايجاد مي‌شود.

احمدي تصريح كرد: اين علائم با ميزان جذب كلسيم و هورمون‌هاي جنسي رابطه مستقيمي دارد. شير سويا با تركيباتي كه دارد مي‌تواند جايگزين هورمون‌هاي جنسي شود و به جاي آنها عمل كند تا علائم ذكر شده كاهش يابند و از تأثير منفي كمبود هورمون‌هاي جنسي جلوگيري كند.

وي ادامه داد: در حقيقت كمبود هورمون‌هاي جنسي باعث مختل شدن جذب كلسيم شده و به دنبال آن پوكي استخوان ظاهر مي‌شوند.

در بسياري از كشورها ز قبيل مالزي،‌چين و ژاپن و كشورهاي شرق آسيا مصرف شير سويا را در برنامه غذايي دانش‌آموزان ابتدايي قرار داده‌اند كه با بررسي‌هاي انجام شده مي‌بينيم كه ميزان مبتلايان به پوكي استخوان در اين كشورها بسيار كم است و اين به علت برنامه تغذيه‌اي مناسب آنها است.

عضو انجمن ژنتيك ايران و محقق اين طرح افزود: پوكي استخوان يك بيماري خاموش است كه در دراز مدت خود را نشان مي‌دهد و فرد هنگامي متوجه بيماري خود مي‌شود كه نمي‌تواند آن را درمان كند و دچار شكستگي‌هاي شديدي مي‌شوند كه درمان و ترميم آن در برخي موارد امكان‌پذير نيست.

وي گفت: اين تحقيقات در پژوهشگاه زنان دانشگاه الزهرا به اتمام رسيده و نتيجه آن روي انسان به‌صورت كامل مشاهده شده است كه تركيبات شير سويا توانسته اين علائم را كنترل و درمان كند.

احمدي تصريح كرد: همچنين مصرف شير سويا حاوي تركياتي است كه مي‌تواند بيماري‌هاي قلبي را نيز درمان كند و نيز در پيشگيري و درمان سرطان‌هاي مختلف نقش مؤثري را ايفا مي‌كند.

وي با اشاره به اين مشكلات تأكيد كرد: به همين دليل بايد اين ماده مفيد را در برنامه غذايي خود قرار دهيم تا از بروز مشكلات قلبي و عروقي و نيز پوكي استخوان جلوگيري كنيم.

ببین نیوز

پر بازدید ترین های امروز
» بهترین تصاویر علمی/ عکاسی محقق ایرانی از ...
» شجاعی فرد: به تنهایی آدمها اصرار داشتم
» آمریکا توانایی روبرو شدن همزمان با ایران ...
» همایش ملی "پژوهش در نظام عدالت کیفری" بر ...
» جشنواره فجر "نارنجی پوش" شد
» عکس خبری / پرتاب ماهواره نوید علم و صنعت
» گزارش تصویری / بارش برف شدید در گلستان
» خودروهایی وارداتی که 30 میلیون تومان گرا ...
» فروش اوراق مشارکت فروخته نشده با نرخ سود ...
» ناصر پلنگی هم گالری‌دار شد
» انتقاد اقبالی از غیبتش در سمینار مدرسان ...
» مجری بازیگر هستم / "گل‌آموز" مکمل درس بچ ...
» ما در جنگ اقتصادی با آمریکا هستیم
» تصاویر جدید تلسکوپ هابل از دوقلوی کهکشان ...
» کامرون دعوت اوباما را پذیرفت/ ایران محور ...
جدید ترین های امروز
» آیت‌الهی کاندیدای عضویت در هیئت رئیسه فد ...
» معصومی:"خرس" بهترین فیلم من تا امروز است
» حذفیات به نمایشنامه و اجرای "پالتوی پشمی ...
» اصلی ترین استراتژی وزارت بهداشت برنامه پ ...
» مدال برنز خردمندی در رقابت‎های بدمینتون ...
» رکورد حضور خبرنگاران خارجی در صنعت نفت ش ...
» ثبت نام اشخاص حقوقی برای دریافت شماره اق ...
» فروش شرکت‌های آبفا تا پایان برنامه پنجم/ ...
» تعلل سفارت افغانستان در صدور گذرنامه مشک ...
» انتقاد هاشمی رفسنجانی از برنامه‌های کم م ...
» درخواست 5هزاردانشجوی خارجی برای تحصیل در ...
» "بی خود و بی جهت" پروانه اکران عمومی ندا ...
» سکه طرح جدید 775 هزار تومان/ طلا ارزان ش ...
» حرکت امام خمینی (ره) روحی تازه در کالبد ...
» واژگونی اتوبوس با 11 کشته و زخمی/ بازگشا ...

نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
کد امنیتی : Captcha
* کد امنیتی :
* متن نظر :

تمامی حقوق این سایت برای ببین نیوز محفوظ است هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلا مانع می باشد .