»
به روز شده در : شنبه ، 15 بهمن 1390 ساعت 14:11

صفحه نخست تماس با ما آرشیو ارسال خبر جستجو پیوند ها RSS
کد خبر : 3186
تاریح انتشار : یک شنبه 22 فروردین 1389 - 13:01:49
تعداد بازدید : 714
 
  ارسال به بالاترین  ارسال به دنباله داغ کن - کلوب دات کام چاپ این صفحه

آب پرتقال از آثار منفی فست فودها می‌کاهد
ذات اصلی فست فودها فرآوری این ماده غذایی با چربی نسبتا زیاد است که به گفته کارشناسان همه چربی ها بویژه گوشت های فرآوری شده می تواند به جهش ها و موتاسیون های ژنتیکی منجر شوند.

محققان می گویند: میزان بالای آنتی اکسیدان در آب پرتقال طبیعی، برخی آثار منفی فست فود یا غذای آماده را کاهش می دهد.

به گزارش یونایتدپرس، محققان امریکایی دانشگاه بوفالو در نیویورک اعلام کردند: میزان بالای آنتی اکسیدان در عصاره پرتقال طبیعی، به برخی آثار منفی ناشی از مصرف فست فود یا غذای آماده و حتی هر گونه غذای پرچرب، غلبه می کند.

دکتر "حسام غنیم" از گروه محققان این دانشگاه می گوید: در واقع می توان به برطرف شدن آثار منفی ناشی از مصرف فست فود در صبحانه به دنبال مصرف آب طبیعی پرتقال امیدوار بود.

با تغییر سبک زندگی به سمت کار در خارج از منزل و بسیاری از عوامل متغیر اجتماعی و اقتصادی امروزه دربسیاری از جوامع به اشتباه از فست فودها بیشتر استفاده می کنند که مضرات بسیاری برای سلامتی افراد به همراه دارد. ذات اصلی فست فودها فرآوری این ماده غذایی با چربی نسبتا زیاد است که به گفته کارشناسان همه چربی ها بویژه گوشت های فرآوری شده می تواند به جهش ها و موتاسیون های ژنتیکی منجر شوند.

نیترات سدیم مهمترین ماده در نگهداری کالباس و سوسیس است. این ماده با ایجاد ترکیباتی چون نیتروزآمین عامل انواع سرطان های گوارش بویژه معده هستند.

ببین نیوز

پر بازدید ترین های امروز
» بهترین تصاویر علمی/ عکاسی محقق ایرانی از ...
» شجاعی فرد: به تنهایی آدمها اصرار داشتم
» آمریکا توانایی روبرو شدن همزمان با ایران ...
» همایش ملی "پژوهش در نظام عدالت کیفری" بر ...
» جشنواره فجر "نارنجی پوش" شد
» عکس خبری / پرتاب ماهواره نوید علم و صنعت
» گزارش تصویری / بارش برف شدید در گلستان
» خودروهایی وارداتی که 30 میلیون تومان گرا ...
» فروش اوراق مشارکت فروخته نشده با نرخ سود ...
» ناصر پلنگی هم گالری‌دار شد
» انتقاد اقبالی از غیبتش در سمینار مدرسان ...
» مجری بازیگر هستم / "گل‌آموز" مکمل درس بچ ...
» ما در جنگ اقتصادی با آمریکا هستیم
» تصاویر جدید تلسکوپ هابل از دوقلوی کهکشان ...
» کامرون دعوت اوباما را پذیرفت/ ایران محور ...
جدید ترین های امروز
» مدال برنز خردمندی در رقابت‎های بدمینتون ...
» رکورد حضور خبرنگاران خارجی در صنعت نفت ش ...
» ثبت نام اشخاص حقوقی برای دریافت شماره اق ...
» فروش شرکت‌های آبفا تا پایان برنامه پنجم/ ...
» تعلل سفارت افغانستان در صدور گذرنامه مشک ...
» انتقاد هاشمی رفسنجانی از برنامه‌های کم م ...
» درخواست 5هزاردانشجوی خارجی برای تحصیل در ...
» "بی خود و بی جهت" پروانه اکران عمومی ندا ...
» سکه طرح جدید 775 هزار تومان/ طلا ارزان ش ...
» حرکت امام خمینی (ره) روحی تازه در کالبد ...
» واژگونی اتوبوس با 11 کشته و زخمی/ بازگشا ...
» استعفای گروهی اعضای هیئت مدیره فدراسیون ...
» تلفات غیرنظامیان به بالاترین میزان خود ر ...
» گزارش تصویری / همایش سینما و بیداری اسلا ...
» طراحی سکانس تلخ برای خواستگاری از زن جوا ...

نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
کد امنیتی : Captcha
* کد امنیتی :
* متن نظر :

تمامی حقوق این سایت برای ببین نیوز محفوظ است هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلا مانع می باشد .