»
به روز شده در : شنبه ، 15 بهمن 1390 ساعت 14:11

صفحه نخست تماس با ما آرشیو ارسال خبر جستجو پیوند ها RSS
کد خبر : 2524
تاریح انتشار : سه شنبه 27 بهمن 1388 - 21:11:18
تعداد بازدید : 709
 
  ارسال به بالاترین  ارسال به دنباله داغ کن - کلوب دات کام چاپ این صفحه

شکلات جان شما را نجات می دهد
تحقیقات دانشمندان کانادایی نشان می دهد افرادی که در طول هفته شکلات مصرف می کنند کمتر در معرض خطر سکته و مرگ ناشی از سکته قرار خواهند داشت.

ببین نیوز، مطالعه بر روی 50 هزار داوطلب نشان داد افرادی که در طول هفته شکلات مصرف می کنند 22 درصد کمتر از دیگر افراد در معرض خطر سکته قرار دارند و افردی که دچار این اختلال شده اند اما در مصرف شکلات تردیدی به خود راه نمی دهند 46 درصد کمتر از سایرین در معرض خطر مرگ ناشی از سکته قرار دارند.

 

محققان دانشگاه تورنتو دلیل این پدیده را وجود مقادیر زیادی آنتی اکسید فلاوانوید در شکلات می دانند. به گفته آنها مطالعات بیشتری نیاز است تا تعیین شود آیا شکلات بر روی کاهش احتمال سکته تاثیر دارد یا افراد سالم بیشتر به مصرف شکلات گرایش نشان می دهند.

 

محققان دریافتند از میان 44 هزار و 489 نفر از داوطلبان حاضر در مطالعه کسانی که در هفته شکلات مصرف می کردند 22 درصد کمتر از افرادی که شکلات نمی خورند در معرض سکته قرار دارند. مطالعه ای دیگر نشان داد هزار و 169 نفر که در هفته 50 گرم شکلات می خوردند 46 درصد کمتر از افرادی که شکلات نمی خوردند در معرض خطر مرگ ناشی از سکته قرار دارند. 

 

بر اساس گزارش تلگراف، با این وجود به دلیل اینکه مصرف بیش از حد شکلات می تواند منجر به چاقی در افراد شود و چاقی نیز یکی از عوامل تهدید کننده سلامتی به شمار می رود، دانشمندان قصد دارند مطالعات بیشتری را به منظور رد یا اثبات تاثیر شکلات بر روی بروز سکته انجام دهند.

ببین نیوز

پر بازدید ترین های امروز
» بهترین تصاویر علمی/ عکاسی محقق ایرانی از ...
» شجاعی فرد: به تنهایی آدمها اصرار داشتم
» آمریکا توانایی روبرو شدن همزمان با ایران ...
» همایش ملی "پژوهش در نظام عدالت کیفری" بر ...
» جشنواره فجر "نارنجی پوش" شد
» گزارش تصویری / بارش برف شدید در گلستان
» خودروهایی وارداتی که 30 میلیون تومان گرا ...
» فروش اوراق مشارکت فروخته نشده با نرخ سود ...
» ناصر پلنگی هم گالری‌دار شد
» انتقاد اقبالی از غیبتش در سمینار مدرسان ...
» مجری بازیگر هستم / "گل‌آموز" مکمل درس بچ ...
» ما در جنگ اقتصادی با آمریکا هستیم
» تصاویر جدید تلسکوپ هابل از دوقلوی کهکشان ...
» کامرون دعوت اوباما را پذیرفت/ ایران محور ...
» 55 درصد هزینه‌های درمان را مردم پرداخت م ...
جدید ترین های امروز
» مدال برنز خردمندی در رقابت‎های بدمینتون ...
» رکورد حضور خبرنگاران خارجی در صنعت نفت ش ...
» ثبت نام اشخاص حقوقی برای دریافت شماره اق ...
» فروش شرکت‌های آبفا تا پایان برنامه پنجم/ ...
» تعلل سفارت افغانستان در صدور گذرنامه مشک ...
» انتقاد هاشمی رفسنجانی از برنامه‌های کم م ...
» درخواست 5هزاردانشجوی خارجی برای تحصیل در ...
» "بی خود و بی جهت" پروانه اکران عمومی ندا ...
» سکه طرح جدید 775 هزار تومان/ طلا ارزان ش ...
» حرکت امام خمینی (ره) روحی تازه در کالبد ...
» واژگونی اتوبوس با 11 کشته و زخمی/ بازگشا ...
» استعفای گروهی اعضای هیئت مدیره فدراسیون ...
» تلفات غیرنظامیان به بالاترین میزان خود ر ...
» گزارش تصویری / همایش سینما و بیداری اسلا ...
» طراحی سکانس تلخ برای خواستگاری از زن جوا ...

نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
کد امنیتی : Captcha
* کد امنیتی :
* متن نظر :

تمامی حقوق این سایت برای ببین نیوز محفوظ است هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلا مانع می باشد .