ببین نیوز، مطالعه ای برروی 60هزار نفر در سنگاپور نشان می دهد که افرادی که بیشتر به جای نوشابه های قندی آب میوه می نوشند کمتر در معرض این سرطان قرار می گیرند.
مارک پریرا از دانشگاه مینسوتا که این مطالعه را رهبری می کرده است می گوید شاید شکر عامل اصلی این امر باشد ولی افرادی که به طور مداوم نوشابه های قندی می نوشند به بیماری های دیگری نیز مبتلا می شوند.
وی می گوید: "میزان بالای شکر این نوشیدنی ها میزان انسلین را افزایش می دهد و همین امر می تواند سلول های سرطان لوزالمعده را افزایش دهد."
گفتنی است انسلین، هورمونی که به بدن در هضم شکر کمک می کند در لوزالمعده تولید می شود.
نتایج این مطالعه که در ژورنال سرطان شناسی، زیست نشانگرها و پیشگیری منتشر شده است، این تیم تحقیقاتی بر روی 60524 مرد و زن سنگاپوری-چینی برای 14 سال مطالعه انجام دادند.
در این بین 140 نفر مبتلا به سرطان لوزالمعده شده اند و آن ها که در هفته بیشتر از دو نوشابه قندی می نوشند 87 درصد بیشتر در معرض ابتلا به این سرطان بودند. محققان معتقدند این نتایج قابل تعمیم به ساکنان کشورهای دیگر نیز هست.
دکتر پریرا می گوید : "سنگاپور یک کشور ثروتمند با سطح سلامت عالی است. در بین سنگاپوری ها خوردن و خرید کردن بخشی از تفریحات پرطرفدار است، به همین دلیل هم می توان این نتایج را به کشورها غربی تعمیم داد."
با این حال سوزان مین از مرکز سرطان ییل در دانشگاه ییل (Yale) می گوید: "با وجود اینکه یافته ها رابطه ای بین این دو عامل را نشان می دهد ولی نتایج بر اساس تعداد محدودی مورد حاصل شده است و نمی توان قطعیت آن را تأیید کرد. مصرف نوشابه ها در سنگاپور با مشکلات بهداشتی دیگر نظیر سیگار کشیدن و مصرف گوشت قرمز همراه بوده است که نمی توان آن را به طور دقیق کنترل کرد."
مطالعات دیگر نشان داده اند که سرطان لوزالمعده با مصرف گوشت قرمز، مخصوصاً گوشت هایی که بسیار پخته و یا روی زغال کباب شده اند.
سرطان لوزالمعده یکی از کمیاب ترین و در عین حال کشنده ترین انواع سرطان است که در سراسر دنیا 230 هزار نفر به آن مبتلا هستند. تنها در آمریکا در یک سال گذشته بیش از 37 هزار نفر را مبتلا ساخته که از این تعداد بیش از 34 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.
پزشکان معتقدند از این واقعیت که سلول های سرطانی گلوکز بیشتری نسبت به سلول های سالم مصرف می کنند می توان نتیحه گرفت که مصرف زیاد گلوکز می تواند باعث کمک به رشد سلول های سرطانی شود.
یک نوشابه 355 میلی لیتری غیر رژیمی به طور میانگین دارای 130 کالری انرژی است که تمام آن به دلیل وجود شکر است.
» تصویر: تکاندهندهترین تصویر سال
» «نون و ریحون» یک مجموعه ضد نظام است
» کودک 3.5 ساله، قربانی هوس مادر
» پلیس در تعقیب کیفقاپ فراری+عکس
» آنچه احمدینژاد در مصاحبه با شبکه تلویزی ...
» فردوسی پور : نود زرد نیست / اشتباه آنجاس ...
» میز ناهار خوری با سرعت بالای 200 کیلومتر ...
» مناظره داغ ایرانی در مورد كوكاكولا و نست ...
» قلعهنويي: عادل، خدا را بنده نيست
» نگهداري ده گرگ در منزل مسكوني
» آخرین رتبه بندی دانشگاههای دنیا / کمبریج ...
» وقتی رئیس جمهور چهل و چهارم تنها شکست می ...
» طلاق توافقي با پرداخت كامل مهريه!
» انتقاد ابوترابی فرد از تعطیلی روز شنبه
» فردا عید سعید فطر است
» فردا عيد فطر است
» گزارش تصویری/ افتتاح شبکه جهانی فیلم و س ...
» حلول ماه شوال برای رهبر انقلاب محرز شد / ...
» تجمع مجدد در مقابل منزل مهدی كروبی
» هشدار شدید متکی به کشیش آمریکایی
» بیانیه انجمن اسلامی دانشگاه تهران درباره ...
» شبكه فيلم و سريال آي فيلم افتتاح شد
» امریکا تا انتخابات نوامبر پشت میز مذاکره ...
» خدايا! مگر میشود كه ما را دست خالی برگر ...
» خبر مرگ ولیعهد عربستان تکذیب شد
» مذاکرات ائتلاف ملی و دولت قانون بعد از ع ...
» پشتصحنه توهین به قرآن از زبان معاون مطب ...
» «آشپزباشی» در امارات، «او یک فرشته بود» ...




