اين دانشمندان در آزمايشات خود دريافته اند، گياه زعفران كه در بسياري از خوراك هاي كاري و رژيم غذايي مديترانه اي استفاده مي شود، مي تواند از نابينايي در سالمندان جلوگيري كند.
در اين آزمايش ها محققان براي داوطلبان مصرف قرص هاي حاوي اين چاشني را به مدت 3 ماه تجويز كردند و نشانه هاي بهبود قابل توجهي در بينايي آنها مشاهده شد.كارشناسان در استراليا و ايتاليا ادعا كرده اند كه اين گياه معطر و مطبوع مي تواند فاكتور كليدي و مهمي در پيشگيري از نابينايي در سالمندان باشد.
محققان دريافتند كه اين چاشني گياهي همچنين به عنوان عينكي طبيعي عمل مي كند؛ به طوري كه از چشم ها در برابر آسيب هاي ناشي از نور شديد خورشيد محافظت مي نمايد.
پروفسور سيلويا بيستي، پژوهشگر دانشگاه سيدني كه سرپرستي اين پژوهش را عهده دار بوده، خاطرنشان كرد: بينايي بيماران پس از مصرف قرص هاي زعفران بهبود پيدا كرد.
پروفسور بيستي افزود: تركيبات شيميايي زعفران كاملا پيچيده است. اين گياه خاصيت آنتي اكسيداني دارد، اما قبلا هيچ يك از محققان تاثير آن را در حفظ قدرت بينايي كشف نكرده بودند.
» تصویر: تکاندهندهترین تصویر سال
» «نون و ریحون» یک مجموعه ضد نظام است
» کودک 3.5 ساله، قربانی هوس مادر
» پلیس در تعقیب کیفقاپ فراری+عکس
» آنچه احمدینژاد در مصاحبه با شبکه تلویزی ...
» فردوسی پور : نود زرد نیست / اشتباه آنجاس ...
» میز ناهار خوری با سرعت بالای 200 کیلومتر ...
» مناظره داغ ایرانی در مورد كوكاكولا و نست ...
» قلعهنويي: عادل، خدا را بنده نيست
» نگهداري ده گرگ در منزل مسكوني
» آخرین رتبه بندی دانشگاههای دنیا / کمبریج ...
» وقتی رئیس جمهور چهل و چهارم تنها شکست می ...
» طلاق توافقي با پرداخت كامل مهريه!
» انتقاد ابوترابی فرد از تعطیلی روز شنبه
» گزارش تصویری/ افتتاح شبکه جهانی فیلم و س ...
» حلول ماه شوال برای رهبر انقلاب محرز شد / ...
» تجمع مجدد در مقابل منزل مهدی كروبی
» هشدار شدید متکی به کشیش آمریکایی
» بیانیه انجمن اسلامی دانشگاه تهران درباره ...
» شبكه فيلم و سريال آي فيلم افتتاح شد
» امریکا تا انتخابات نوامبر پشت میز مذاکره ...
» خدايا! مگر میشود كه ما را دست خالی برگر ...
» خبر مرگ ولیعهد عربستان تکذیب شد
» مذاکرات ائتلاف ملی و دولت قانون بعد از ع ...
» پشتصحنه توهین به قرآن از زبان معاون مطب ...
» «آشپزباشی» در امارات، «او یک فرشته بود» ...
» سه جاسوس آمریکایی در آستانه آزادی؟
» وزیر امور خارجه ایتالیا: قطع روابط دیپل ...




